kkk_GAZ240 написав:Olexa написав:Возможно, стоит ещё потеребить продавцов.
Спрашивал. Сами разобраться не могут.
Яndex
підказав (за номером телефону), що Ігор Могрела це
Укрчастотнагляд. Отже, вони не проти видавати дозволи на експлуатацію радіоелектронних засобів діапазону CB, але за умови наявности засобу в реєстрі
НКРЗ. Про внесення до реєстру кажуть, що не мають до цього відношення, і що цим займається
НКРЗ. Отже, прояснити подальшу долю частотного діапазону 26.960 — 27.405 МГц можна спробувати в
НКРЗ.
У
Плані використання радіочастотного ресурсу у Розділі II «Перспективні для впровадження радіотехнології» на цей діапазон (точніше, на діапазон 1.5 — 30 МГц) з 01.01.2007 претендує цифровий короткохвильовий радіозв'язок спеціальних користувачів з відміченими особливостями «передбачає проведення конверсії (комплексу заходів, яким передбачена зміна радіослужб та/або радіотехнологій чи категорії користувачів радіочастотного ресурсу України для подальшого використання певної смуги або смуг радіочастот)» та «здійснюється, як правило, у смугах радіочастот спеціального користування, відповідно до Національної таблиці розподілу смуг радіочастот України; впровадження перспективних радіотехнологій спеціальних користувачів у смугах радіочастот загального користування здійснюється за узгодженням з Національною комісією з питань регулювання зв'язку». Отже, використання підіапазону, що нас цікавить, для інших цілей передбачене, але за умови погодження з НКРЗ. Виходить, що знати це може
НКРЗ. Доречі, треба дослідити таблицю розподілу смуг радіочастот (хоча план використання радіочастотного ресурсу дещо дублює її, і визначає її майбутнє).
Що ж стосується особливостей застосування діапазону 26.960 — 27.405 МГц для аналогового короткохвильового персонального рухомого радіозв'язку, то вона в
Плані використання радіочастотного ресурсу звучить дослівно так:
План використання радіочастотного ресурсу України написав:використання РЕЗ в зазначеній смузі радіочастот здійснюється в режимі безпосереднього зв'язку (без застосування базової станції або ретранслятора). Застосування технологічними користувачами РЕЗ введених в експлуатацію до 1 травня 2006 р., припиняється після 31 грудня 2007 року. Видача дозволів для нових РЕЗ технологічних користувачів припиняється з 1 травня 2006 року
Т01 - користування смугою радіочастот здійснюється технологічними користувачами на підставі дозволів на експлуатацію радіоелектронного засобу;
Д03 - дозвіл на експлуатацію видається на кожний радіоелектронний засіб, встановлений у місці з конкретними географічними координатами, або на радіоелектронний засіб, що діє на зазначеній у дозволі території без визначення умов електромагнітної сумісності з іншими радіоелектронними засобами.
З першої частини можна зробити такий висновок, що «в режимі безпосереднього зв'язку (тобто, без застосування базових станцій та/або ретрансляторів) використання діапазону здійснюється,
а експлуатація технологічними користувачами припиняється», тобто, що технологічні користувачі це такі, що використовують діапазон не лише в режимі безпосереднього зв'язку, застосовуючи базові станції та/або ретранслятори. В цьому випадку нам, начебто, нічого не загрожує. З іншого боку, можна зробити такий висновок, що використання здійснюється в будь-якому разі без базових станцій та/або ретрансляторів, і всім технологічним користувачам (тобто таким, що є не спеціальними (державні спецслужби), та не є такими, що надають телекомунікаційні послуги, або розповсюджують телерадіопрограми) пропонують залишити діапазон після 31.12.2007. В цьому випадку нам туди зась.
Далі, з другої частини (Т01) можна зробити висновок, що «користування здійснюється
саме технологічними користувачами, плюс робиться це на підставі дозволів». В цьому випадку якщо ми не належимо до технологічних користувачів, то нам туди в будь-якому разі зась, а якщо належимо, то зась після 31.12.2007. З іншого боку, можна зробити висновок, що «
технологічними користувачами користування здійснюється на підставі дозволів, а решти ця примітка не стосується». В цьому випадку, якщо ми не належимо до технологічних користувачів, нам туди можна, і причому дозволів тут не вимагається (можливо, вимагається деінде в іншому місці).
Так належимо ми до технологічних користувачів, чи не належимо? Ігор Могрела з
Укрчастотнагляду казав, що не належимо, як не належимо і до радіоаматорів. А що каже нормативна база? В Постанові Кабінету Міністрів «Про затвердження Плану використання радіочастотного ресурсу» визначення типів користувачів нема, але вона здійснена на підставі
Закону «Про радіочастотний ресурс». В цьому законі справді є визначення типів користувачів, і звучить воно таким чином:
Закон України «Про радіочастотний ресурс України» написав: Стаття 5. Категорії користувачів радіочастотного ресурсу України
1. Користувачі радіочастотного ресурсу України залежно від напрямів його використання поділяються на спеціальні і загальні.
2. До спеціальних користувачів радіочастотного ресурсу України відносяться підрозділи і організації Міністерства оборони України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства з надзвичайних ситуацій України та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, Адміністрації Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони, Державного департаменту з питань виконання покарань, Державної податкової адміністрації України (у частині застосування радіоелектронних засобів податковою міліцією), якщо їх діяльність пов'язана з використанням радіоелектронних засобів виключно для виконання функціональних обов'язків і за умови їх фінансування виключно за рахунок Державного бюджету України, а також Міністерства транспорту України в частині застосування радіоелектронних засобів об'єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху України та забезпечення польотів і в частині застосування радіоелектронних засобів Державною спеціальною службою транспорту.
3. До загальних користувачів радіочастотного ресурсу України відносяться користувачі, які не внесені до переліку, визначеного частиною другою цієї статті.
4. Загальні користувачі радіочастотного ресурсу України поділяються на такі групи:
1) суб'єкти господарювання, які користуються радіочастотним ресурсом України для надання телекомунікаційних послуг, за винятком розповсюдження телерадіопрограм;
2) суб'єкти господарювання, які здійснюють розповсюдження телерадіопрограм із застосуванням власних або орендованих радіоелектронних засобів;
3) технологічні користувачі і радіоаматори - юридичні чи фізичні особи, які користуються радіочастотним ресурсом України без надання телекомунікаційних послуг.
І хто ми? Моголи? %( Якщо ми не технологічні користувачі (як сказали в Укрчастотнагляді), то хто? Радіоаматори? Але в радіоаматорів є свій
Регламент, затверджений постановою Державного комітету зв'язку (1997 року зі змінами у 2001), і він не має нічого спільного з нашим типом використання, та й
Укрчастотнагляд сказав, що ми не відносимось до радіоаматорів. Чи може, ми якраз до них і відносимось (як власники всіх приватних авт в СРСР відносились до автоаматорів), але використання діапазону 26.960 — 27.405 МГц не регламентується
Регламентом аматорського радіозв'язку?
Спробував знайти більш загальний закон, щоб подивитись визначення в ньому. Знайшов
Закон «Про Зв'язок», що втратив чинність, бо був замінений
Законом «Про телекомунікації». Але в ньому є таке визначення:
Закон України «Про зв'язок» (встратив чинність) написав: Стаття 1. Визначення термінів
...
мережа технологічного зв'язку - відомча мережа зв'язку для обміну інформацією з метою забезпечення технологічних процесів у виробничій діяльності;
...
От це виглядає логічним визначенням терміну «технологічний». В
Законі «Про телекомунікації» навіть такого вже нема.
В
Законі «Про радіочастотний ресурс» щодо
НКРЗ написано, зокрема, таке:
Закон України «Про радіочастотний ресурс України» написав: Стаття 14. Повноваження НКРЗ щодо регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України
...
2. Повноваженнями НКРЗ щодо регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є:
...
2) розробка та затвердження нормативно-правових актів (правил, положень, норм) щодо регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України;
3) подання пропозицій ЦОВЗ та участь у розробці Національної таблиці розподілу смуг радіочастот України та Плану використання радіочастотного ресурсу України відповідно до вимог цього Закону;
...
10) встановлення порядку реалізації, експлуатації радіоелектронних засобів, випромінювальних пристроїв на території України та порядку ввезення їх із-за кордону;
11) здійснення координації робіт з підтвердження відповідності радіоелектронних засобів, випромінювальних пристроїв, що виробляються в Україні та ввозяться з-за кордону;
...
21) управління та контроль за діяльністю ДІЗ та УДЦР відповідно до вимог цього Закону;
...
А про
Укрчастотнагляд, зокрема, таке:
Закон України «Про радіочастотний ресурс України» написав: Стаття 16. Державне підприємство "Український державний центр радіочастот"
...
3. УДЦР здійснює такі види діяльності:
1) присвоєння радіочастот, видача дозволів на експлуатацію, призначення позивних сигналів радіоелектронним засобам у смугах радіочастот загального користування;
...
Отже,
НКРЗ визначає загальний порядок і
можливість видачі дозволів на користування певними радіоелектронними засобами, а
Укрчастотнагляд займається безпосередньою видачею.
Далі в
цьому законі:
Закон України «Про радіочастотний ресурс України» написав:Стаття 25. Умови застосування радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв на території України
1. Умовами застосування радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв на території України є:
1) включення конкретного типу радіоелектронних засобів, випромінювальних пристроїв до реєстру радіоелектронних засобів, випромінювальних пристроїв, що можуть застосовуватися на території України;
2) документальне підтвердження їх відповідності стандартам (сертифікат відповідності).
...
4. Застосування радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, не внесених до цього реєстру, погоджується НКРЗ.
...
Стаття 26. Визначення можливості застосування радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв на території України
...
3. Заявником може бути суб'єкт господарювання, який планує виробництво в Україні або ввезення на територію України радіоелектронних засобів, випромінювальних пристроїв для застосування в радіотехнологіях, визначених Планом використання радіочастотного ресурсу України.
4. Для отримання рішення НКРЗ щодо можливості застосування конкретного типу радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою на території України заявник подає такі документи:
1) заяву щодо визначення можливості застосування конкретних типів радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв за встановленою НКРЗ формою;
2) картку тактико-технічних даних радіоелектронних засобів, випромінювальних пристроїв установленої НКРЗ форми;
3) пояснювальну записку встановленої НКРЗ форми;
4) дані про термін початку виробництва, реалізації типу радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою, що заявляється;
5) додаткову інформацію щодо технічних характеристик заявленого типу радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою, яка необхідна для підготовки рішення про визнання можливості застосування - на вимогу НКРЗ.
...
З цього випливає, що, по-перше, кінцевий користувач (не продавець) не може клопотатись про внесення радіоелектронного засобу до реєстру, а по-друге, що
отримати дозвіл на експлуатацію радіоелектронного засобу, не внесеного до реєстру, можна із погодженням з НКРЗ. У будь-якому разі потрібне існування сертифікату відповідности на радіоелектронний засіб.
Далі знову про дозволи:
Закон України «Про радіочастотний ресурс України» написав:Стаття 30. Засади і принципи користування радіочастотним ресурсом України
...
2. Користування радіочастотним ресурсом України здійснюється на підставі:
...
3) дозволів на експлуатацію - спеціальними користувачами, технологічними користувачами та радіоаматорами.
...
8. Експлуатація (використання) на території України та ввезення з-за кордону безшнурових телефонів, мобільних терміналів, радіомікрофонів, радіокерованих іграшок та інших радіоелектронних засобів і випромінювальних пристроїв, типи яких визначаються НКРЗ у відповідному переліку, здійснюються на бездозвільній та безоплатній основі.
Знову не зрозуміло, до яких користувачів ми належимо. І згадується перелік НКРЗ радіоелектронних засобів, для яких не потрібні дозволи. Треба цей перелік знайти.
З порядку отримання дозволів:
Закон України «Про радіочастотний ресурс України» написав:Стаття 42. Порядок отримання дозволів на експлуатацію
1. Користувачі радіочастотного ресурсу України повинні отримувати дозволи на експлуатацію відповідних радіоелектронних засобів та/або випромінювальних пристроїв, крім засобів та пристроїв, використання яких здійснюється на бездозвільній основі відповідно до цього Закону.
...
3. Дозволи на експлуатацію у смугах радіочастот загального користування видає УДЦР. Дозволи на експлуатацію у смугах радіочастот спеціального користування видає Генеральний штаб Збройних Сил України.
4. Термін дії дозволу на експлуатацію не може бути меншим за термін дії відповідної ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України або відповідної ліцензії на мовлення. Для загальних користувачів, яким не потрібна ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України, термін дії дозволу на експлуатацію не може бути меншим за п'ять років, якщо інше не передбачено Планом використання радіочастотного ресурсу України.
...
Дуже, дуже цікаво, чому в
Укрчастотнагляді запропонували при заповненні заяви на отримання дозволу на експлуатацію CB станціі писати термін 1 рік. Це передбачено Планом використання радіочастотного ресурсу? Там нема про дозвіл на один рік, там є лише про припинення експлуатації діапазону технологічними користувачами.
Далі в
законі детальніше йдеться про радіоаматорів:
Закон України «Про радіочастотний ресурс України» написав:Стаття 53. Особливості користування радіочастотним ресурсом України радіоаматорами
Користування радіочастотним ресурсом України радіоаматорами здійснюється відповідно до Регламенту аматорського радіозв'язку України, який затверджується НКРЗ з урахуванням рекомендацій громадських організацій радіоаматорів України та відповідних міжнародних організацій.
То що, в діапазоні 26.960 — 27.405 МГц ми все ж таки не радіоаматори, бо згідно
Плану використання радіочастотного ресурсу його використання не регламентується
Регламентом аматорського радіозв'язку?
Закон України «Про радіочастотний ресурс України» написав:Стаття 57. Плата за користування радіочастотним ресурсом України
1. Користування радіочастотним ресурсом в Україні здійснюється на платній основі.
...
6. Інші користувачі сплачують щомісячний збір за користування радіочастотним ресурсом України від дати видачі дозволу на експлуатацію радіоелектронних засобів.
...
8. Користувачі радіочастотного ресурсу України щомісяця протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, подають до органів податкової служби податкові декларації. Форма податкової декларації визначається центральним податковим органом.
9. Від сплати за користування радіочастотним ресурсом України звільняються спеціальні користувачі і радіоаматори.
Клас. Ну, про користувачів засобів, внесених у перелік НКРЗ, експлуатація яких здійснюється на бездозвільній та безоплатній основі, сказано окремо, в статті 30. А аматори, що звільняються від сплати, це, мабуть, ті, діяльність яких регламентується
Регламентом аматорського радіозв'язку згідно статті 53? І що це взагалі за тема про щомісячні декларації? За логікою це мало б стосуватись тих, хто користується радіочастотним ресурсом саме за
ліцензіями, і не стовуватись тих, хто користується за
дозволами.
Тепер переходимо до
Національної таблиці розподілу смуг радіочастот України, затвердженої постановою Кабінету Міністрів від 15.12.2005 №1208.
Визначення:
Постанова «Про затвердження Національної таблиці розподілу смуг радіочастот України» написав:аматорська служба - створена з метою самовдосконалення, взаємного зв'язку і технічних досліджень служба радіозв'язку, що здійснюється без будь-якої матеріальної вигоди аматорами, які мають необхідний дозвіл;
Ми використовуємо радіочастотний ресурс з метою взаємного зв'язку.
В цій постанові також згадується так званий «Регламент радіозв'язку», який є додатком до крайньої «Міжнародної конвенції електрозв'язку».
Стосовно діапазону 26.960 — 27.405 МГц:
- Код: Виділити все
------------------------------------------------------------------
| РОЗПОДІЛ | РОЗПОДІЛ | Призначення смуг |
|смуг радіочастот між |смуг радіочастот між | радіочастот в |
| радіослужбами для | радіослужбами в | Україні |
| Району 1 згідно з | Україні | |
| Регламентом | | |
| радіозв'язку | | |
|----------------------------------------------------------------|
|... |
|----------------------------------------------------------------|
|26175 - 27500 |26175 - 27500 |загальні користувачі|
|ФІКСОВАНА |ФІКСОВАНА | |
|РУХОМА, за винятком |РУХОМА, за винятком | |
|повітряної рухомої |повітряної рухомої | |
|5.150 |У016 У031 У093 | |
|----------------------------------------------------------------|
|... |
------------------------------------------------------------------
...
У016 Номінали радіочастот, що можуть використовуватися
промисловими, науковими, медичними і побутовими
радіовипромінювальними пристроями, якщо роботі радіослужб, які
працюють у цих смугах радіочастот, не створюються завади:
------------------------------------------------------------------
|Смуги робочих частот |Центральні частоти і | Вид пристроїв, для |
| | допустимі частотні | яких дозволяється |
| | відхилення | використання |
| | | радіочастот |
|---------------------+---------------------+--------------------|
|... | | |
|---------------------+---------------------+--------------------|
| 26850 - 27390 кГц | 27120 кГц +(-) 1 % | промислові |
|---------------------+---------------------+--------------------|
| 26957 - 27283 кГц |27120 кГц +(-) 0,6 % | наукові, медичні |
|---------------------+---------------------+--------------------|
|... | | |
------------------------------------------------------------------
...
У031 У смугах радіочастот ... 1606,5 - 30000 кГц ... окремі
смуги можуть виділятися у встановленому порядку для впровадження
радіотехнологій згідно із стандартами НАТО.
...
У093 Для потреб спеціальних користувачів смуги радіочастот:
...
... 19,995 - 68 ... МГц ... додатково розподілені фіксованій
службі;
...
... 26,175 - 30,005 ... МГц додатково розподілені морській
рухомій службі;
0,5265 - 68 ... МГц додатково розподілені повітряній рухомій
службі;
...
У зазначених смугах:
РЕЗ загальних користувачів не повинні створювати завад роботі
РЕЗ спеціальних користувачів;
РЕЗ спеціальних користувачів не повинні створювати завад
роботі РЕЗ загальних користувачів, якщо інші умови не визначені у
разі погодження з Генеральним штабом Збройних Сил.
Примітка 5.150 згідно міжнародного Регламенту радіозв'язку.
Отже, цей документ не додає корисної інформації (план використання радіоресурсу цікавіший).
Треба зв'язуватись з
НКРЗ і питати в них, які плани на діапазон 26.960 — 27.405 МГц, чи згодні вони видати погодження на отримання дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу
TTI TCB-770, тощо.
Також можливо таке, що так зване "вмирання" діапазону CB пов'язане не з внутрішньоукраїнськими змінами, а з європейськими, які впливають на Україну через міжнародні угоди.